Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(19)
Forma i typ
Książki
(19)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(17)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(19)
Autor
Pisula Ewa
(3)
Stecko Elżbieta
(3)
Dryżałowska Grażyna
(2)
Artowicz Elżbieta
(1)
Banasiak Jan
(1)
Bargiel-Matusiewicz Kamila
(1)
Bator Andrzej
(1)
Bojar Bożenna
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Gójska Agata
(1)
Iwaniec Dorota
(1)
Jacquesson Alain
(1)
Kapełuś Magdalena
(1)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Kotusiewicz Alicja A
(1)
Kuleta-Hulboj Magdalena
(1)
Malinowska Elżbieta
(1)
Miałkowska-Rejmer Zofia
(1)
Naumiuk Agnieszka
(1)
Pytka Lesław
(1)
Rodak Hanna
(1)
Skura Monika
(1)
Solak-Żewicka Mieczysława
(1)
Steinhagen Anna
(1)
Szmagalski Jerzy
(1)
Tomaszewski Piotr
(1)
Ścibor Eugeniusz
(1)
Żytko Małgorzata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(9)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(19)
Język
polski
(19)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Socjolodzy
(1)
Temat
Dziecko
(5)
Logopedia
(3)
Mowa
(3)
Psychologia wychowawcza
(2)
dziecko
(2)
Bibliotekarstwo
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Inność
(1)
Integracja społeczna
(1)
Języki informacyjne
(1)
Konflikt
(1)
Mediacja
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pisanie
(1)
Rodzina
(1)
Stres
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Wyszukiwanie informacji
(1)
diagnoza
(1)
dyslalia
(1)
dziecko niedosłyszące
(1)
edukacja zdrowotna
(1)
kształcenie
(1)
kształcenie integracyjne
(1)
mowa
(1)
nauczanie
(1)
nauczyciele
(1)
niedostosowanie społeczne
(1)
pedagogika
(1)
rodzice
(1)
stres
(1)
wymowa
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
19 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 37730 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorki zaprezentowały rolę inkluzji w życiu społecznym i w edukacji z perspektywy pedagogiki specjalnej i pedagogiki społecznej. Przedstawiły wielość ujęć oraz podejść teoretycznych, badawczych i praktycznych, przeciwdziałających marginalizacji, dyskryminacji i wykluczeniu społecznemu. Dokonały analizy strategii pomocowych służących integracji wykluczonych w różne segmenty życia społecznego. Publikacja otwiera dyskusję nad wspólnymi obszarami wykluczania i inkluzji, jest próbą pokazania interdyscyplinarności tego problemu. Zainteresuje pedagogów, pedagogów specjalnych i społecznych, socjologów, studentów tych kierunków, nauczycieli, pracowników organizacji pozarządowych zajmujących się osobami wykluczonymi lub zagrożonymi wykluczeniem społecznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44076 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; I. Uszkodzenia słuchu - rozróżnienie definicyjne: 1. Klasyfikacja medyczna; 2. Klasyfikacja audiometryczna; 3. Klasyfikacja pedagogiczna; II. Deprywacyjna rola uszkodzenia słuchu w rozwoju językowym dziecka: 1. Upośledzenie słuchu a rozwój języka; 2. Upośledzenie słuchu a rozwój mowy; III. Rozwój języka a rozwój psychospołeczny dziecka niesłyszącego: 1. Rozwój poznawczy; 2. Rozwój emocjonalny i społeczny; IV. Rola języka w edukacji: 1. Język a dojrzałość szkolna; 2. Język a proces nauczania i uczenia się; 3. Język a umiejętność czytania; 4. Język a umiejętność pisania; V. Integracja - nowa koncepcja kształcenia: 1. Integracja w edukacji dzieci niepełnosprawnych; 2. Koncepcje kształcenia integracyjnego dzieci niepełnosprawnych na świecie; 3. Początki i rozwój integracyjnego kształcenia dzieci niesłyszących; 4. Opieka specjalistyczna i kształcenie dzieci niesłyszących w Polsce; VI. Model integracyjnego systemu kształcenia dzieci niesłyszących: 1. Analiza wymagań systemu; 2. Konstrukcja systemu; 3. Próba oceny efektywności systemu; Zakończenie; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39536, W.39538, W.39537, W.39535, W.39534 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38597, W.38596 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41342 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. Pr.40950 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp Dlaczego napisałam tę książkę Główne wątki w książce Struktura książki Część I. Dwa podejścia w myśleniu o dziecku i wczesnej edukacji Dziecko i jego edukacja – refleksja krytyczna Publiczne i niepubliczne przedszkola A co ze standardami w przedszkolu Dlaczego o jakości edukacji przedszkolnej Badania nad jakością edukacji przedszkolnej Jakość edukacji dla małych dzieci – ujęcie współczesne Jakość edukacji i wolny rynek edukacyjny Model rynkowy i demokratyczny – próba charakterystyki Główne założenia podejścia rynkowego Podejście demokratyczne, czyli demokratyczne eksperymentowanie Demokratyczne eksperymentowanie i rola państwa Rola władz lokalnych Rola instytucji Kim jest nauczyciel Podsumowanie Część II. Od teorii do praktyki – trzy przykłady demokratycznego eksperymentowania Program High/Scope Educational Research Foundation: Educating Young Children – pierwszy przykład z życia Aktywne uczenie się Cechy interakcji dorośli–dzieci Tworzenie klimatu wsparcia Kto ma kontrolę? Trzy różne klimaty społeczno-emocjonalne Konsekwencje klimatu wsparcia dla dzieci i dorosłych Organizacja dnia Kluczowe doświadczenia – ich natura i konsekwencje edukacyjne Współpraca z rodziną jako element konieczny do zrozumienia dziecka Rodzice w programie High/Scope Praca w zespole – wspołpraca między nauczycielami Arkusz obserwacji dziecka, czyli ocena i dokumentowanie jego rozwoju Program przedszkolny Reggio Emilia – drugi przykład z życia- Konstruowanie programu w Reggio Emilia Główne zasady pracy metodą projektów- Rola nauczyciela i wspomagających go specjalistów Rodzice w programie Reggio Emilia Dokumentacja jako narzędzie konstrukcji i rekonstrukcji programu działania Edukacja zróżnicowana ze względu na płeć – przykład z Polski Rodzice w instytucjach „Sternika” Zarządzanie instytucjami „Sternika” Kim jest nauczyciel Organizacja procesu wychowawczo-dydaktycznego Program wychowawczy Program dydaktyczny Zakończenie Literatura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43786 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Instytutu Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, ISSN 0138-0616 ; z. 11)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31095 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42993 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40381 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38324, W.38326, W.38352, W.38351, W.38349, W.38325, W.38322, W.38350, W.38348 (9 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38282, W.39057 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38283, W.38286, W.38284, W.38285 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41381 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp Rozdział 1. Piotr Tomaszewski, Kamilla Bargiel-Matusiewicz, Ewa Pisula Między patologią a kulturą: społeczne uwarunkowania niepełnosprawności – wprowadzenie I. Społeczno-kulturowe uwarunkowania integracji Rozdział 2 Piotr Tomaszewski Rozwijanie kompetencji socjokulturowej w nauczaniu polskiego języka migowego Rozdział 3 Rafał Dziurla Kultura dopasowania większości - kierunek niemożliwy? Rozdział 4 Joanna Kowalska Rola przekazu społecznego i kulturowego w kształtowaniu stereotypu osoby z niepełnosprawnością u dzieci w wieku przedszkolnym Rozdział 5 Olga Pokorska Społeczne aspekty zespołu Downa Rozdział 6 Mateusz Płatos, Kinga Wojaczek, Adam Zawisny W stronę przyjaźni zorganizowanej. Wolontariat koleżeński jako brakujący element kompleksowego systemu wsparcia osób z autyzmem II. Kulturowe i społeczne aspekty zaburzeń rozwoju Rozdział 7 Ewa Pisula Czy wszyscy jesteśmy autystyczni? Cechy autystyczne u osób z diagnozą zaburzeń ze spektrum autyzmu i w populacji ogólnej Rozdział 8 Rafał Kawa Międzykulturowe aspekty diagnozy dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu Rozdział 9 Monika Pudło Jakość życia osób z ADHD - rola czynników społeczno-kulturowych Rozdział 10 Magdalena Kawa Standardy etyczne w pracy analityka zachowania wspierającego rozwój osób z zaburzeniami rozwoju
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43791 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rozprawy Uniwersytetu Warszawskiego ; Nr 470)
Forma i typ
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41860 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39127 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Streszczenie: ROZDZIAŁ I Rodzina w świecie późnej nowoczesności ROZDZIAŁ II Mediacja rodzinna – ogólne założenia 1. Ewolucja polubownego rozwiązywania sporów i jego instytucjonalizacja 2. Definicja i zasady mediacji Neutralność i bezstronność mediatora Dobrowolność Poufność 3. Obszary zastosowania mediacji w sporach rodzinnych i przeciwwskazania Przeciwwskazania Znaczna nierównowaga sił między stronami Ograniczenia możliwości racjonalnego negocjowania Rozbieżne oczekiwania wobec mediacji Dysfunkcjonalne wzorce interakcji 4. Zalety 5. Mediacja a inne formy pomocy rodzinie Mediacja a poradnictwo Mediacja a terapia Definicje, cel i zakres pomocy Rola mediatora i terapeuty Mediacja a formy oparte na pełnomocnictwie decyzyjnym Mediacja a pojednanie małżonków Podsumowanie 6. Specyfika konfliktów rodzinnych 7. Rodzina w rozwodzie ROZDZIAŁ III Praktyczne aspekty mediacji w sprawach rozwodowych i opiekuńczych Wprowadzenie 1. Działania przygotowawcze do mediacji Samodzielne zgłoszenie do mediacji (mediacje umowne; przedsądowe lub pozasądowe) Skierowanie do mediacji Przebieg działań przygotowawczych 2. Organizacja mediacji – kwestie ogólne Przewidywana liczba sesji Czas trwania poszczególnych sesji Długość przerw pomiędzy sesjami Opłaty Osoby obecne w trakcie sesji mediacyjnych Miejsce prowadzenia mediacji 3. Zadania mediatora w pierwszym bezpośrednim kontakcie ze stronami Nawiązanie kontaktu Przekazanie informacji o procesie mediacji (monolog mediatora) 4. Wstępne wystąpienia stron 5. Definiowanie kwestii i ustalenie planu mediacji 6. Poszukiwanie potrzeb i interesów stron 7. Poszukiwanie rozwiązań i negocjacje końcowe 8. Praca nad porozumieniem 9. Techniki komunikacyjne neutralizowania konfliktu i budowania współpracy ROZDZIAŁ IV Sytuacje szczególne w mediacji – techniki pracy 1. Spotkania na osobności 2. Ko-mediacja 3. Manipulacje 4. Nierównowaga sił w mediacji Możliwe działania mediatora 5. Przemoc w rodzinie a praktyka mediacyjna 6. Dzieci w mediacji Konsekwencje rozwodu wobec dzieci Relacje z rodzicem niebędącym głównym opiekunem Konflikt wewnątrz rodzinny Atrybuty dziecka Atrybuty rodziców Wzorce adaptacji rodzica – głównego opiekuna dziecka i relacja z dzieckiem Stres i niekorzystna sytuacja socjoekonomiczna Strategie dzieci w rozwodzie Plan Wychowawczy – zarys tematów Udział dzieci w mediacji Korzyści Przeciwwskazania Formy włączania perspektywy dzieci w proces mediacji 7. Neutralność i bezstronność 8. Mediacje rodzinne w praktyce polskiej – instytucjonalizacja procedury Kwalifikacje mediatorów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43820 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40165, W.40166 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej